Porady prawne

Co powinieneś wiedzieć, jeśli nabyłeś mieszkanie w zasobach Spółdzielni Mieszkaniowej „SZOBISZOWICE” w Gliwicach

  1. Informacje podstawowe – sprawy formalne:

Nabyłeś mieszkanie w zasobach Spółdzielni Mieszkaniowej „Szobiszowice”? Gratulujemy!

Na początku prosimy o dostarczenie aktu notarialnego (umowa sprzedaży, umowa darowizny) lub orzeczenia spadkowego do biura Spółdzielni.

Po zgłoszeniu się w siedzibie Spółdzielni, otrzymasz następujące dokumenty:

  • Aktualny wymiar opłat za lokal wraz ze wskazanym indywidualnym
    numerem rachunku bankowego. Pamiętaj, że opłaty za czynsz należy dokonać
    do 20-tego dnia każdego miesiąca.
  • Jeśli nabyłeś prawo odrębnej własności lokalu, możesz przystąpić w poczet członków Spółdzielni, wtedy wypełnij i złóż deklarację członkowską;
  • Prawdopodobnie planujesz remont w mieszkaniu, koniecznie dostarcz wypełniony wniosek o zgodę na remont do biura Spółdzielni. Jeżeli zamierzasz wymienić grzejnik, niezwłocznie dostarcz uzupełniony wniosek o wymianę grzejnika. Pamiętaj, że wymiana grzejnika jest możliwa poza sezonem grzewczym. Nie zapomnij nas poinformować o wymienionym grzejniku, ponieważ trzeba przełożyć podzielnik na nowy grzejnik.
  • Gorąco zachęcamy do założenia konta w E-kartotece. Jest to internetowa platforma pozwalająca zasięgnąć informacji dotyczących opłat czynszowych
    i dokonanych wpłat. Możesz tam również zgłaszać awarie i usterki dotyczące budynku. Dostęp do logowania otrzymasz po wypełnieniu deklaracji.
  • Polecamy też wypełnić, oświadczenie o sposobie dokonywania doręczeń dokumentów ze Spółdzielni (wrzucenie do skrzynki pocztowej, wysyłka elektroniczna lub wysyłka na inny adres korespondencyjny);
  • Możesz ubezpieczyć swoje mieszkanie od zdarzeń losowych (np. zalanie). Więcej informacji pod nr 728-927-263.
  • Masz również możliwość złożenia tzw. Karty alarmowej, to w celu kontaktu
    z Tobą w razie awarii w mieszkaniu podczas Twojego wyjazdu;
  • Szanujemy Twoje dane osobowe – Informacja o przetwarzaniu danych osobowychklauzula RODO – znajdziesz na końcu tej informacji.
  • Kochamy psy! Jeśli posiadasz psa, złóż oświadczenie o posiadaniu psa, wtedy poproś też o pakiet do sprzątania po psie, który otrzymasz w biurze Spółdzielni! (Uwielbiamy czystość!)

Opłaty za wodę i ogrzewanie pobierane są jako miesięczne zaliczki i rozliczane odpowiednio:

– Centralne ogrzewanie – raz w roku – na dzień 31.08.
– Woda – dwa razy do roku – na dzień 30.06 oraz 31.12.

Wszelkie druki/formularze znajdziesz na naszej stronie internetowej www.szobiszowice.pl w zakładce Strefa MieszkańcaFormularze lub otrzymasz w siedzibie Spółdzielni.

  1. Pozostałe praktyczne informacje.
  • KLUCZE, KODY, PASTYLKI, PILOTY

Pamiętaj również o odebraniu od sprzedającego klucza do śmietnika, wejścia do klatki schodowej (kodu i pastylki) oraz klucza do piwnicy.

Jeśli na parkingu przy Twoim budynku funkcjonuje parking wyposażony
w szlaban, pamiętaj o odebraniu pilota od Sprzedającego.

  • SEGREGOWANIE ODPADÓW

Upomnij się o ulotkę o sposobie segregowania śmieci. W naszej Spółdzielni, wszyscy segregujemy odpady i staramy się być ekologiczni. Możesz nam w tym pomóc!

U nas wodomierze i podzielniki kosztów ciepła odczytywane są zdalnie. Bieżące obserwowanie zużycia mediów pozwoli Ci uniknąć przykrych niespodzianek przy rozliczaniu kosztów ogrzewania i wody – szybciej wykryjesz nadmierne zużycia, np. w kuchni w trakcie gotowania i wietrzenia przy odkręconych termozaworach lub zimnej wody przez niesprawne urządzenia w mieszkaniu (najczęściej kapiący kran lub spłuczkę). Z drugiej strony, jeśli nie jesteś pewien czy nadmiernie nie wychładzasz swojego lokalu, będziesz w stanie porównać swoje zużycia do średniej w budynku na wykresie. Portal jest szczególnie przydatny dla osób podnajmujących i użyczających lokale oraz dla osób lubiących mieć pełną kontrolę nad wydatkami za media. Więcej informacji tutaj.

  • MONITORING

Na terenie Spółdzielni, w wielu miejscach, funkcjonuje monitoring wizyjny, który pomaga zwiększyć bezpieczeństwo Twoje, Twoich bliskich i naszego mienia, z tego powodu zapoznaj się z klauzulą RODO.

  • TELEWIZJA I INTERNET

W ramach opłat masz możliwość korzystania z podstawowych pakietów telewizyjnych. Jeśli chcesz posiadać szerszą gamę kanałów telewizji kablowej, możesz zgłosić się do TV IMPERIUM – tel: 32 301-40-00, e-mail: info@eimperium.pl lub VECTRA tel.: 601-601-601. Internet? U nas masz szeroki wybór!

W naszych budynkach funkcjonuje kilku dostawców Internetu:

– Kopnet tel.: 32 238-13-24, e-mail: biuro@kopnet.pl

– Imperium tel.: 32 494 44 24, e-mail: bok@eimperium.pl

– Pirxnet tel.: 32 338 23 90, e-mail: info@pirx.pl

– Vectra tel.: 601-601-601

  • POMIESZCZENIA DODATKOWE

Istnieje duża szansa, że w Twoim budynku funkcjonują dodatkowe pomieszczenia, takie jak np.: rowerownia lub wózkownia, o szczegóły dopytuj pod nr telefonu 32 332-52-68 (kontakt w poniedziałki, wtorki i czwartki).

  • AWARIE
    Niestety, u nas też się zdarzają. W trakcie godzin pracy Spółdzielni, awarie zgłosisz pod numerem telefonu: 728-927-262. Jeśli usterka lub awaria nie jest pilna zgłoś problem i opisz go poprzez formularz zgłoszenia awarii. Wówczas masz pewność, że zostanie to odnotowane w rejestrze zgłoszeń.

Poza godzinami pracy Spółdzielni, awarie zgłaszaj na te numery telefonów:

Elektryczne 500 102 976
Instalacje: wod-kan, co, ccw, gaz 501 652 706
Domofony 32 242 11 75, 500 102 976
Dźwigi 796 180 460
TV Gliwice, Standard – IMPERIUM 32 301 40 00

Telefony alarmowe:

Policja 997
Straż Pożarna 998
Pogotowie 999
Pogotowie Energetyczne 991
Pogotowie Gazowe 992
Pogotowie Wod-Kan 994
Straż Miejska 986
Komisariat II Policji w Gliwicach (32) 239 02 00

Godziny pracy Spółdzielni:

Poniedziałek            7:00 – 15:00

Wtorek                      7:00 – 17:00

Środa                         7:00 – 15:00

Czwartek                   7:00 – 15:00

Piątek                        7:00 – 13:00

Informujemy, że w związku ze wzrastającą ilością zachorowań na COVID-19, od dnia 04.11.2020r. (środa) biuro Spółdzielni jest zamknięte do odwołania. Nie możemy się doczekać, żeby Cię zobaczyć i usłyszeć, jednak na razie dla Twojego i naszych pracowników bezpieczeństwa prosimy, abyś w miarę możliwości ograniczył kontakty osobiste i korzystał w pierwszej kolejności z kontaktu mailowego, telefonicznego lub przekazywał korespondencję za pośrednictwem skrzynki pocztowej znajdującej się przed wejściem do biura SM SZOBISZOWICE, Sztabu Powstańczego 3.

Kontakt ze Spółdzielnią:

Administracja 728-927-260 administracja@szobiszowice.pl
Dział Członkowski i Sekretariat 732-927-267 sekretariat@szobiszowice.pl
Dział Techniczny 728-927-262 techniczny@szobiszowice.pl
Dział Czynszów 728-927-263 czynsze@szobiszowice.pl
Wynajem komór i pomieszczeń dodatkowych 32 332-52-68 (kontakt w poniedziałki, wtorki i czwartki) komory@szobiszowice.pl

Mamy nadzieję, że będzie Ci się dobrze u nas mieszkało!


SPRAWDŹ SWOJĄ KSIĘGĘ WIECZYSTĄ NIE WYCHODZĄC Z DOMU

Od 2010 roku istnieje możliwość bezpłatnego sprawdzania księgi wieczystej swojej nieruchomości przez internet.

W Gliwicach wszystkie księgi wieczyste zostały objęte systemem elektronicznym. Znając numer księgi rozpoczynający się od oznaczenia GL1G/XXXXXXXX/X można ją sprawdzić na następującej stronie internetowej www.ekw.ms.gov.pl 

W przypadku posiadania starego numeru KW, należy skontaktować się z Sądem Rejonowym w Gliwicach z Wydziałem Ksiąg Wieczystych pod numerem telefonu 32 33 87 402 lub 32 338 74 04, gdzie uzyskamy informację o nowym numerze KW.


OBOWIĄZEK MELDUNKOWY


BONIFIKATA OD OPŁATY ROCZNEJ Z TYTUŁU UŻYTKOWANIA WIECZYSTEGO – Gmina Gliwice


SPOSOBY OSZCZĘDZANIA WODY


SPOSOBY OSZCZĘDZANIA CIEPŁA

oszczędzanie ciepła -obraz


SEGREGUJ ODPADY

segregacja śmieci - ulotka


OPŁATA ZA PARKING, A BEZPIECZEŃSTWO NASZEGO SAMOCHODU.


FIRMA WINDYKACYJNA NIE JEST ORGANEM EGZEKUCYJNYM.


OSTROŻNIE Z AKWIZYTORAMI. 


Spółdzielnia Mieszkaniowa "Szobiszowice"
ul. Sztabu Powstańczego 3, 44-102 Gliwice
Tel.: (32) 332 52 68 Fax.: (32) 270 56 17

NIP: 6310012331
KRS: 0000088367
Godziny otwarcia:

Poniedziałki, środy i czwartki 7:00-15:00
Wtorki 7:00-17:00
Piątki 7:00-13:00
Numery telefonów:
Sekretariat 728-927-260
Administrator (zgłaszanie awarii) (32)332-52-68
Dział techniczny 728-927-267