Porady prawne
Co powinieneś wiedzieć, jeśli nabyłeś mieszkanie w zasobach Spółdzielni Mieszkaniowej „SZOBISZOWICE” w Gliwicach
- Informacje podstawowe – sprawy formalne:
Nabyłeś mieszkanie w zasobach Spółdzielni Mieszkaniowej „Szobiszowice”? Gratulujemy!
Na początku prosimy o dostarczenie aktu notarialnego (umowa sprzedaży, umowa darowizny) lub orzeczenia spadkowego do biura Spółdzielni.
Po zgłoszeniu się w siedzibie Spółdzielni, otrzymasz następujące dokumenty:
- Aktualny wymiar opłat za lokal wraz ze wskazanym indywidualnym
numerem rachunku bankowego. Pamiętaj, że opłaty za czynsz należy dokonać
do 20-tego dnia każdego miesiąca. - Jeśli nabyłeś prawo odrębnej własności lokalu, możesz przystąpić w poczet członków Spółdzielni, wtedy wypełnij i złóż deklarację członkowską;
- Prawdopodobnie planujesz remont w mieszkaniu, koniecznie dostarcz wypełniony wniosek o zgodę na remont do biura Spółdzielni. Jeżeli zamierzasz wymienić grzejnik, niezwłocznie dostarcz uzupełniony wniosek o wymianę grzejnika. Pamiętaj, że wymiana grzejnika jest możliwa poza sezonem grzewczym. Nie zapomnij nas poinformować o wymienionym grzejniku, ponieważ trzeba przełożyć podzielnik na nowy grzejnik.
- Gorąco zachęcamy do założenia konta w E-kartotece. Jest to internetowa platforma pozwalająca zasięgnąć informacji dotyczących opłat czynszowych
i dokonanych wpłat. Możesz tam również zgłaszać awarie i usterki dotyczące budynku. Dostęp do logowania otrzymasz po wypełnieniu deklaracji. - Polecamy też wypełnić, oświadczenie o sposobie dokonywania doręczeń dokumentów ze Spółdzielni (wrzucenie do skrzynki pocztowej, wysyłka elektroniczna lub wysyłka na inny adres korespondencyjny);
- Możesz ubezpieczyć swoje mieszkanie od zdarzeń losowych (np. zalanie). Więcej informacji pod nr 728-927-263.
- Masz również możliwość złożenia tzw. Karty alarmowej, to w celu kontaktu
z Tobą w razie awarii w mieszkaniu podczas Twojego wyjazdu; - Szanujemy Twoje dane osobowe – Informacja o przetwarzaniu danych osobowych – klauzula RODO – znajdziesz na końcu tej informacji.
- Kochamy psy! Jeśli posiadasz psa, złóż oświadczenie o posiadaniu psa, wtedy poproś też o pakiet do sprzątania po psie, który otrzymasz w biurze Spółdzielni! (Uwielbiamy czystość!)
Opłaty za wodę i ogrzewanie pobierane są jako miesięczne zaliczki i rozliczane odpowiednio:
– Centralne ogrzewanie – raz w roku – na dzień 31.08.
– Woda – dwa razy do roku – na dzień 30.06 oraz 31.12.
Wszelkie druki/formularze znajdziesz na naszej stronie internetowej www.szobiszowice.pl w zakładce Strefa Mieszkańca → Formularze lub otrzymasz w siedzibie Spółdzielni.
- Pozostałe praktyczne informacje.
- KLUCZE, KODY, PASTYLKI, PILOTY
Pamiętaj również o odebraniu od sprzedającego klucza do śmietnika, wejścia do klatki schodowej (kodu i pastylki) oraz klucza do piwnicy.
Jeśli na parkingu przy Twoim budynku funkcjonuje parking wyposażony
w szlaban, pamiętaj o odebraniu pilota od Sprzedającego.
- SEGREGOWANIE ODPADÓW
Upomnij się o ulotkę o sposobie segregowania śmieci. W naszej Spółdzielni, wszyscy segregujemy odpady i staramy się być ekologiczni. Możesz nam w tym pomóc!
- TWOJE KONTO NA STRONIE ISTACONNECT
U nas wodomierze i podzielniki kosztów ciepła odczytywane są zdalnie. Bieżące obserwowanie zużycia mediów pozwoli Ci uniknąć przykrych niespodzianek przy rozliczaniu kosztów ogrzewania i wody – szybciej wykryjesz nadmierne zużycia, np. w kuchni w trakcie gotowania i wietrzenia przy odkręconych termozaworach lub zimnej wody przez niesprawne urządzenia w mieszkaniu (najczęściej kapiący kran lub spłuczkę). Z drugiej strony, jeśli nie jesteś pewien czy nadmiernie nie wychładzasz swojego lokalu, będziesz w stanie porównać swoje zużycia do średniej w budynku na wykresie. Portal jest szczególnie przydatny dla osób podnajmujących i użyczających lokale oraz dla osób lubiących mieć pełną kontrolę nad wydatkami za media. Więcej informacji tutaj.
- MONITORING
Na terenie Spółdzielni, w wielu miejscach, funkcjonuje monitoring wizyjny, który pomaga zwiększyć bezpieczeństwo Twoje, Twoich bliskich i naszego mienia, z tego powodu zapoznaj się z klauzulą RODO.
- TELEWIZJA I INTERNET
W ramach opłat masz możliwość korzystania z podstawowych pakietów telewizyjnych. Jeśli chcesz posiadać szerszą gamę kanałów telewizji kablowej, możesz zgłosić się do TV IMPERIUM – tel: 32 301-40-00, e-mail: info@eimperium.pl lub VECTRA tel.: 601-601-601. Internet? U nas masz szeroki wybór!
W naszych budynkach funkcjonuje kilku dostawców Internetu:
– Kopnet tel.: 32 238-13-24, e-mail: biuro@kopnet.pl
– Imperium tel.: 32 494 44 24, e-mail: bok@eimperium.pl
– Pirxnet tel.: 32 338 23 90, e-mail: info@pirx.pl
– Vectra tel.: 601-601-601
- POMIESZCZENIA DODATKOWE
Istnieje duża szansa, że w Twoim budynku funkcjonują dodatkowe pomieszczenia, takie jak np.: rowerownia lub wózkownia, o szczegóły dopytuj pod nr telefonu 32 332-52-68 (kontakt w poniedziałki, wtorki i czwartki).
- AWARIE
Niestety, u nas też się zdarzają. W trakcie godzin pracy Spółdzielni, awarie zgłosisz pod numerem telefonu: 728-927-262. Jeśli usterka lub awaria nie jest pilna zgłoś problem i opisz go poprzez formularz zgłoszenia awarii. Wówczas masz pewność, że zostanie to odnotowane w rejestrze zgłoszeń.
Poza godzinami pracy Spółdzielni, awarie zgłaszaj na te numery telefonów:
Elektryczne | 500 102 976 |
Instalacje: wod-kan, co, ccw, gaz | 501 652 706 |
Domofony | 32 242 11 75, 500 102 976 |
Dźwigi | 796 180 460 |
TV Gliwice, Standard – IMPERIUM | 32 301 40 00 |
Telefony alarmowe:
Policja | 997 |
Straż Pożarna | 998 |
Pogotowie | 999 |
Pogotowie Energetyczne | 991 |
Pogotowie Gazowe | 992 |
Pogotowie Wod-Kan | 994 |
Straż Miejska | 986 |
Komisariat II Policji w Gliwicach | (32) 239 02 00 |
Godziny pracy Spółdzielni:
Poniedziałek 7:00 – 15:00
Wtorek 7:00 – 17:00
Środa 7:00 – 15:00
Czwartek 7:00 – 15:00
Piątek 7:00 – 13:00
Kontakt ze Spółdzielnią:
Administracja | 728-927-260 administracja@szobiszowice.pl |
Dział Członkowski i Sekretariat | 732-927-267 sekretariat@szobiszowice.pl |
Dział Techniczny | 728-927-262 techniczny@szobiszowice.pl |
Dział Czynszów | 728-927-263 czynsze@szobiszowice.pl |
Wynajem komór i pomieszczeń dodatkowych | 32 332-52-68 (kontakt w poniedziałki, wtorki i czwartki) komory@szobiszowice.pl |
Mamy nadzieję, że będzie Ci się dobrze u nas mieszkało!
SPRAWDŹ SWOJĄ KSIĘGĘ WIECZYSTĄ NIE WYCHODZĄC Z DOMU
Od 2010 roku istnieje możliwość bezpłatnego sprawdzania księgi wieczystej swojej nieruchomości przez internet.
W Gliwicach wszystkie księgi wieczyste zostały objęte systemem elektronicznym. Znając numer księgi rozpoczynający się od oznaczenia GL1G/XXXXXXXX/X można ją sprawdzić na następującej stronie internetowej www.ekw.ms.gov.pl
W przypadku posiadania starego numeru KW, należy skontaktować się z Sądem Rejonowym w Gliwicach z Wydziałem Ksiąg Wieczystych pod numerem telefonu 32 33 87 402 lub 32 338 74 04, gdzie uzyskamy informację o nowym numerze KW.